Hoe weet ik of er nog UM Guesthouse kamers beschikbaar zijn in de periode dat ik naar Maastricht kom?

Maastricht Housing toont alleen het actuele aanbod als je op Maastricht Housing inlogt. Je kunt in je zoekprofiel aangeven in welke tijdsperiode je hier bent. Wij filteren dan meteen de kamers eruit die niet van toepassing zijn.


Ik zag een kamer op Maastricht Housing waarin ik geïnteresseerd was. Na het inloggen zie ik deze kamer niet meer. Hoe kan dit?

De homepage laat alle woonruimtes zien voor jouw huurdersprofiel, om je een voorbeeld te geven van wat er beschikbaar is. Pas nadat je ingelogd bent, kunnen we precies laten zien wat nog steeds beschikbaar is.


Ik heb betaald, maar zie het nog niet in MyHousing. Is mijn reservering nu rond?

De reservering is pas rond op het moment dat de betaling op MyHousing verwerkt is. Tot die tijd heb je enkel een optie op de kamer. De kamer kan dan dus nog naar een andere huurder gaan.


Wat gebeurt er als mijn kamer tussentijds gereserveerd wordt door iemand anders?

Wij zullen kijken of we een soortgelijke kamer beschikbaar hebben. Helaas is een reservering pas officieel op het moment dat het geld binnen is. Omdat iedereen van over de hele wereld tegelijk kan reserveren, kan het zijn dat je reservering niet voltooid kan worden.


Ik kom pas na 17:00 uur of in het weekend aan in Maastricht, kan ik al inchecken?

De receptie van het main guesthouse is 24/7 open. Onze medewerkers zullen je sleutels bij de bewaking leggen. Je kunt dan de dag erna langs de receptie van Maastricht Housing gaan om de rest van de formaliteiten te regelen.


Wat wordt er van me verwacht bij het inchecken?

Onze medewerkers heten je welkom en leggen je uit hoe het Guesthouse werkt. Je moet het contract tekenen en de eerste maand huur betalen. Je hoeft alleen je paspoort mee te nemen bij aankomst. Wij zorgen ervoor dat de contracten geprint zijn en dat je sleutels klaar liggen.

Let op: de aanbetaling die je gedaan hebt voor de reservering is niet je eerste maand huur. Dit bedrag wordt gebruikt om de laatste dagen uit je contract af te betalen.

 

Ik woon op een buiten locatie. Hoe kom ik daar nadat ik ingecheckt heb?

Wij regelen vervoer van het guesthouse naar de buitenlocatie. Als je aankomt buiten onze werkuren, dan kun je een taxi nemen van het guesthouse naar je woonruimte. Wij restitueren je taxirit wanneer je ons een bon van de taxi geeft.


Hoe kan ik de huur voor mijn kamer betalen?

Je kunt dit op 2 manieren doen:

  • Je kunt inloggen op MyHousing. Hier kun je via ‘Mijn huur’ je huur betalen. Je kunt hier alle betalingen volgen en zien wat je nog precies verschuldigd bent.

  • Je kunt op maandag t/m vrijdag tussen 08:30-17:00 terecht bij onze balie. Hier kun je betalen via creditcard of met cash.

De website geeft aan dat alle kamers gemeubileerd zijn. Wat houdt dit precies in?

Elke kamer heeft een standaardinrichting (bed, kast, bureaustoel, bureau en bedlinnen). Elke locatie heeft toegang tot het standaard internetnetwerk van de universiteit. Selecteer de specifieke kamer waarin je geïnteresseerd bent om alle faciliteiten te bekijken.


Kan ik mijn contract veranderen voordat ik arriveer?

Het is mogelijk je contract tot 1 maand voor de startdatum te veranderen/annuleren. We zullen je aanbetaling restitueren als je geen andere kamer bij het Guesthouse meer wilt huren. Als je korter dan 1 maand van tevoren annuleert, raak je je aanbetaling kwijt.

 

Kan ik mijn contract veranderen nadat ik gearriveerd ben?

Neem contact op met guesthouse@maastrichtuniversity.nl voor meer informatie over eventuele veranderingen in je contract. Normaal gesproken kun je het contract altijd verlengen indien de kamer na je termijn nog vrij is. Het is over het algemeen niet mogelijk je contract te verkorten. Mocht je dit alsnog willen, dan verlies je 1 maand huur als een boete. 


Heb je nog vragen?

Stuur een e-mail naar info@maastrichthousing.com, kom langs op ons kantoor, bel ons op +31 (0) 43 388 59 70 of stuur ons een bericht op Facebook.